19.03.2019











Інформація щодо організації та
проведення мирних заходів


Звіти про фактично використані кошти та надані послуги МКП


Доступ до публічної
інформації


Стратегічний план розвитку Чернівців на 2012-2016 роки


Генеральний план міста


Схема зонування міста Чернівці


Схема тимчасових споруд міста Чернівці


Карта номінованої площі та буферної зони ЮНЕСКО


Межі центрального історичного ареалу


На допомогу захисникам Батьківщини



МИ В:




МІСТА-ПОБРАТИМИ ЧЕРНІВЦІВ

Клагенфурт Назарет Ілліт Саскатун Конін Сучава Тімішоара Солт Лейк Сіті Ясси Бєльці









РІШЕННЯ

засідання міської надзвичайної протиепідемічної комісії

м. Чернівці 20.05.2010 року

Про заходи щодо недопущення виникнення епідускладнень в м. Чернівцях, готовність об’єктів підвищеного епідризику до роботи

в літній період та профілактику гострих кишкових інфекцій, зокрема, холери.

Готовність ЛПЗ міста до проведення профілактичних та протиепідемічних заходів в умовах виявлення хворих на карантинні інфекції.

Виконання комплексного плану заходів з профілактики кишкових інфекцій на період 2005-2010 років.

Заслухавши інформацію головного державного санітарного лікаря
м. Чернівців Торського С.І., провідного спеціаліста управління ветеринарної медицини Колачника В.М., начальника управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення міської ради Самолюка В.Я., головного інженера підприємства «Спецкомунтранс» Мачаки А.В., заступника директора, начальника управління розвитку споживчого ринку департаменту економіки міської ради Крамаренка Є.В., начальника КП «Чернівціводоканал» Чикановського Д.В., представників ринків міста, членів НПК, протиепідемічна комісія констатує:

Епідемічна ситуація з холери в Україні на поточний момент залишається напруженою, в області та в місті – благополучною. Проте, в літній період, з причин активізації збудників групи кишкової інфекції, враховуючи зростання економічних, культурних та туристичних зв’язків, не виключена можливість виникнення випадків холери або завезення її з інших країн, подальшого ускладнення епідемічної ситуації з гострих кишкових інфекцій, що потребує максимальної готовності фахівців по локалізації та ліквідації можливих вогнищ холери.

Всі лікувальні установи міста готові до проведення профілактичних і протиепідемічних заходів в умовах виявлення хворих на карантині інфекції.

Спалахів гострих кишкових інфекцій в організованих дитячих та дорослих колективах, лікувально-профілактичних закладах міста з початку року не реєструвалось. Епідемічна ситуація на гострі кишкові інфекції залишається ускладненою. Загальна захворюваність на дані інфекції за 4 місяці поточного року збільшилася в 1,5 рази. Основними факторами передачі ГКІ за даними збору епіданамнезу є: вживання м’ясних продуктів – 27,5%, молочних продуктів – 23,1%, овочів і фруктів – 13,4%, рибних продуктів – 9,2 %, яєць – 5,1%, кондитерських виробів – 3,6%, грибів – 1%, не дотримання правил особистої гігієни – 12,8%, контакт із інфекційним хворим – 3,6%.

За останній час адміністраціями ринків міста проведені певні заходи по покращенню санітарно-технічного стану ринків та впорядкуванню торгівлі харчовими продуктами. Але на всіх ринках міста не виконуються постанови та рішення попередніх НПК: про заборону реалізації продуктів харчування, що швидко псуються та продовольчої сировини; про заборону повторного використання одноразової ПЕТ-тари для реалізації харчових продуктів; про заборону реалізації не упакованих хлібобулочних виробів. Допускається реалізація сільськогосподарської продукції із землі.

На ринку “Нива” ТОВ “Світанок” призупинено реконструкцію громадської вбиральні, в зв’язку з переміщенням ринку на іншу територію.

Вкрай в незадовільному санітарно-технічному стані знаходиться ринок “Прут”, який не відповідає сучасним вимогам, відсутній м’ясний та молочний павільйони. Встановлені торгові прилавки нестандартної форми, різного зразка. Вивіз сміття та відходів здійснюються невчасно, громадський туалет вигрібного типу знаходиться в незадовільному санітарно-технічному стані. Для миття овочів та фруктів підведена вода, але місце не облаштоване.

На КП МТК “Калинівський ринок” досі не вирішується питання водопостачання та каналізування ринку. Введено в експлуатацію павільйон по реалізації сирого м’яса, птиці, риби.

Введено в експлуатацію нові приміщення ринку “Формаркет”, де знаходяться павільйони для реалізації сирого м’яса та овочів. М’ясний павільйон не забезпечено холодною та гарячою проточною водою, павільйони не підключені до мереж водопостачання та каналізування.

Молокопереробне підприємство ТОВ “Аполло” знаходиться в задовільному санітарно-технічному стані, забезпечено холодною та гарячою проточною водою, гострою парою, миючими та деззасобами.

Важливою проблемою щодо профілактики гострих кишкових інфекцій є забезпечення населення доброякісною питною водою та охорона відкритих водоймищ від забруднення їх неочищеними стічними водами.

Залишаються невиконаними заходи по покращенню водопостачання. Через відсутність фінансування не розпочато реконструкцію споруд повторного використання промивних вод на ВНС “Вікно”, будівництво резервуарів чистої води на РЧВ “Попова”, будівництво акумулюючого водоймища та нової галереї на насосній станції “Біла”, будівництво нового резервуару чистої води на насосній станції 3-го підйому “Магала”, будівництво 6-го фільтрату на водопровідних очисних спорудах “Вікно”, реконструкцію на насосній станції резервуару чистої води “Чапаєва”, реконструкцію камер гасителів гідравлічного удару насосних станцій водогону “Дністер – Чернівці” (насосна станція 1-го підйому “Митків”, насосна станція 2-го підйому “Вікно”, насосна станція 3-го підйому “Шубранець”), заміну глибинних насосів на водозаборах “Рогізна”, “Очерет”. На даний час не впроваджена нова технологія амонізації води на очисних спорудах водогону “Дністер-Чернівці”.

Слід зазначити, що органами влади на місцях, більше приділяється уваги проведенню поточних та капітальних ремонтів громадських криниць, належного їх облаштування і заключення угод на проведення знезараження води двічі на рік. Однак, протягом останніх п’яти років, практично не ведеться будівництва нових криниць.

Перед початком літнього сезону 2010 року були підготовлені до роботи готельні комплекси – проведені поточні ремонти, профілактичні ремонти мереж водопостачання та каналізації, технологічного обладнання. Готельні комплекси ВАТ “Черемош”, “Бізнес-центр Буковинський”, “Турист”, “Кайзер”, “Преміум”, “Леотон”, “Магнат люкс” готові до прийому туристів.

На міському пляжі проведені роботи по відновленню інфраструктури, очистці та благоустрою території. На території пляжу буде працювати літнє кафе.

Згідно розпоряджень міського голови від 02.03.2010р. № 62-р та від 31.03.2010р. № 81-р з 3 березня по 1 травня було проведено значну роботу по покращенню санітарного стану міста.

На поточному санітарному нагляді у відділенні гігієни дітей та підлітків знаходиться 53 дитячих навчальних заклади, де виховуються 8341 дитина, 45 загальноосвітніх шкіл, в яких навчається 21868 учнів. На даний час 6 дошкільних навчальних закладів не мають центрального каналізування. В 4 садочках забезпечення холодною проточною водою проводиться від локальних водопроводів, де організовується дезінфекція джерел водопостачання.

В 2009 році з 141 проби води 4 не відповідали бактеріологічним показникам, по хімічним показникам не відповідало 2 проби води. З початку нового року із доставлених 29 проб води 5 проб мали відхилення по бактеріологічним показникам та 1 – по хімічним. Залишається невирішеним питання будівництва внутрішніх вбиралень в ЗОШ № 13, 19, не завершене будівництво у ЗОШ № 38.

В школах міста не створені умови для роботи груп продовженого дня: відсутні спальні приміщення для дітей шестирічного віку та ігрові кімнати для відпочинку дітей. Робота груп організована в тих же класах після закінчення останнього уроку, що не дозволяє якісно провести вологе прибирання та провітрювання приміщень.

В місті планується відкриття 35 пришкільних таборів на базі загальноосвітніх навчальних закладів, тривалістю зміни в 14 днів та організацією обідів. В міське управління освіти направлені плани – завдання щодо підготовки приміщень закладів до оздоровчого сезону, проведено семінар з начальниками таборів та медичними працівниками щодо дотримання санітарних вимог в оздоровчих таборах і профілактики харчових отруєнь, прийнято заліки у працівників харчоблоків.

Враховуючи санітарно-епідемічну ситуацію, з метою недопущення подальшого росту гострих кишкових інфекцій, в тому числі холери, міська надзвичайна протиепідемічна комісія –

ВИРІШИЛА:

1. Управлінню охорони здоров’я міської ради (Тарасюк В.І.):

1.1.    Забезпечити готовність всіх лікувально-профілактичних закладів до роботи в умовах загрози занесення на територію міста особливо-небезпечних хвороб.

1.2.  Вжити заходи для поліпшення санітарно-технічного стану лікувально-профілактичних закладів міста, контролювати питання забезпечення достатньою кількістю засобів екстреної профілактики, одноразовим інструментарієм, дезінфекційними та миючими засобами.

1.3.  Проводити санітарно-освітню роботу серед населення міста, продовжити патронажну роботу і гігієнічне виховання серед молодих мам.

  1. 2. Директорам ринків м. Чернівців:

2.1. До 15.06.2010 року провести ремонтні роботи павільйонів та забезпечити планове генеральне прибирання територій ринків, звернувши особливу увагу на місця торгівлі молокопродуктами, м’ясом, копченостями, птицею та овочами.

2.2. Для забезпечення проведення поточної дезінфекції, дезінсекції та дератизації завершити до 01.07.2010 року укладання угод з міською госпрозрахунковою станцією профілактичної дезінфекції.

2.3. Вжити заходи по забезпеченню ринків холодною та гарячою проточною водою, створити належні умови для миття овочів та фруктів.

2.4. Забезпечити контроль за своєчасним проходженням медоглядів працівниками ринків та особами, які реалізують м’ясні та молочні продукти.

2.5.  Забезпечити дотримання вимог санітарного законодавства, виконувати постанови головного державного санітарного лікаря міста “Про заборону реалізації швидкопсувних продуктів”, “Про заборону реалізації нефасованих хлібобулочних виробів”, “Про заборону повторного використання ПЕТ-тари”.

2.6. Зобов’язати підприємців вчасно отримувати дозвільні документи на початок роботи.

2.7. Вжити заходів щодо недопущення стихійної торгівлі на прилеглих до ринків територіях.

3. Директору ринку «Прут» Лунику В.І.:

3.1. До 01.07.2010 року привести в належний санітарно-технічний стан територію ринку та громадську вбиральню.

3.2. До 01.08.2010 року побудувати нову вбиральню для потреб ринку із підведенням всіх інженерних мереж (вода, каналізація).

3.3. Завершити реконструкцію ринку та проведення ремонтних робот.

4. Суб’єктам господарювання ресторанного господарства, торгівлі та сфери послуг, незалежно від форм власності дотримуватись в своїй діяльності “Правил торгівлі”, санітарно-гігієнічних, протиепідемічних та дезінфекційних вимог, не допускати створення місць стихійної торгівлі на території, прилеглій до об’єктів, мати необхідний запас дезінфекційних засобів нового покоління дозволених до використання в Україні.

5. Виробникам харчової промисловості забезпечити постійний лабораторний контроль за якістю виробленої продукції.

6. Начальнику КП “Чернівціводоканал” Чикановському Д.В.:

6.1. Забезпечити виконання Комплексної програми “Вода питна Чернівецької області до 2020 рр.” (рішення ХVІІI сесії Чернівецької обласної ради V скликання від 12.03.08 року № 36-18/08).

6.2. Забезпечити в повному обсязі виконання графіків проведення профілактичних заходів по промивці та дезінфекції резервуарів чистої води і водопровідної мережі міста.

6.3. Продовжити роботу по впровадженню знезараження питної води гіпохлоридом.

6.4. Взяти на облік приватних осіб, які займаються очисткою вигрібних ям, проводити контроль вивозу нечистот у спеціально відведені для цього місця, своєчасно інформувати департамент житлово-комунального господарства та громадськість про порушення чинного законодавства цими підприємцями.

7. Департаменту житлово-комунального господарства, головам Першотравневої, Садгірської, Шевченківської районних в місті рад (Шумейко О.М., Ваньчицький Ю.А., Бурега Ю.І., Пазюк М.Д.):

7.1. Вжити необхідних заходів по:

– ліквідації стихійних звалищ;

– звалищ будівельного сміття на берегах малих річок;

– проведенню регулярної очистки міста, особливо на територіях приватної забудови, виконанню розпорядження ОДА № 503-р від 09.08.2002р. “Про приведення в належний санітарно-технічний стан джерел децентралізованого водопостачання (громадських криниць) та приватного сектору”.

7.2. Зобов’язати начальників ЖРЕПів до 01.07.2010 року заключити угоди на проведення дератизаційних та дезінсекційних робіт в житлових будинках міста.

7.3. Здійснювати заходи щодо належного санітарно-технічного стану громадських вбиралень на території міста.

7.4. Забезпечити виконання рішення 51 сесії Чернівецької міської ради V скликання від 29.04.2010 року № 1315 “Про заходи з недопущення стихійної торгівлі в м. Чернівцях”.

7.5. До 01.07.2010 року провести розрахунки сплати вивезення побутових відходів приватними підприємствами (магазини, об’єкти громадського харчування тощо) та укласти відповідні угоди.

7.6. До 01.08.2010 року вирішити питання 100% укладання угод на вивіз побутових відходів з приватного сектору.

8. Управлінню ветеринарної медицини в м.Чернівцях
(Смоляк І.В.):

8.1. Забезпечити щоденний контроль за дотриманням ветеринарно-санітарних норм та правил при реалізації швидкопсувних продуктів харчування рослинного та тваринного походження.

8.2. Заборонити торгівлю особам, які не мають відповідних документів на продукцію, що вимагає наявності посвідчень якості, гігієнічних висновків, сертифікатів відповідності та заключення ветеринарної служби.

9. Заступнику начальника УМВС, начальнику міліції громадської безпеки Козаку Я.О.:

9.1. Вжити планомірних заходів щодо попередження та недопущення стихійної торгівлі в невстановлених місцях.

9.2. Сприяти директорам ринків, ветеринарній та санітарній службам щодо питання недопущення стихійної торгівлі.

10. Управлінню освіти міської ради (Малишевська В.С.):

10.1.  Забезпечити виконання програми реконструкції водоканалізаційних мереж, систем теплопостачання, модернізації технологічного обладнання та капітального ремонту приміщень харчоблоків та пралень дитячих навчальних закладів міста на 2008-2010 роки, затвердженої рішенням сесії міської ради від 25.10.2007 року № 433 .

10.2. До 25.08.2010 року обладнати внутрішні вбиральні в ЗОШ № 13, 19 та завершити будівництво в ЗОШ № 38.

10.3. Вирішити питання щодо своєчасного та в повному обсязі завозу продуктів харчування в дитячі навчальні заклади.

11. Департаментам економіки, містобудівного комплексу та земельних відносин, міській СЕС (Степанчук Г.Я., Юрчак А.П.,
Торський С.І.) надавати дозволи на встановлення літніх майданчиків лише за наявності місць загального користування та умов для дотримання особистої гігієни відвідувачами.

12. Головному державному санітарному лікарю м. Чернівців Торському С.І.:

12.1. Посилити контроль за виконанням санітарно-гігієнічних, протиепідемічних норм та правил на об’єктах всіх форм власності у відповідності до Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, широко застосовувати всі заходи адміністративного впливу за своєчасним проходженням профмедоглядів декретованими контингентами.

12.2. Регулярно інформувати населення про санітарно-епідеміологічну ситуацію в місті, якість питної води та заходи для забезпечення її безпечного вживання.

12.3. Спільно з ветеринарною службою та лікувальними закладами міста проводити санітарно-освітню роботу з різними верствами населення, використовуючи наявні засоби масової інформації.

Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою.

Про виконання даного рішення прошу інформувати секретаря НПК (вул. М.Гакмана,7, епідеміологічний відділ міської СЕС, тел. 550706) до 01.11.2010 року.

Голова міської надзвичайної

протиепідемічної комісії І.Онацька

Секретар І.Вострікова


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *